قصص روايات رعب 👹

Description
₍ انــهُہ عَــالـم ملـئْ بالـرعــب ⁾

₍ آنْ لــّم تگــُن خَـائـف فْ آنــت فِـي عـَداد ألأمـُـوات ⁾

آلمُــرعــــــــب« @F_6_X »
آلمُــرعــــــــب« @z_f_i »

- - - - - - - - - - -
Advertising
We recommend to visit

Contact Us: @HVBook

Last updated 1 month, 2 weeks ago

?? ? ??

WE LOVE HELICOPTERS!!!

Last updated 7 months, 2 weeks ago

Last updated 3 months ago

6 months, 1 week ago

قائلة :
-ما تخافيش يا ألاء ..دا كابوس يا حبيبتي ما تخافيش .
لم أصدق نفسي حينها ، فللمرة الثانية التي أراني فيها منكوشة الشعر ممزقة الملابس ، وحينما سردت على أختى ما حدث ، أجابتني إجابة صادمة حين
قالت لي :
- يابنتى أنتي إل كنتي نايمة وعمالة تصرخي وتمزعي في هدومك وكل ما أجي أصحيكي من النوم تخربشيني في وشي منك لله شلفطيني ..لكن أسمعى هانروح لأي شيخ زي ما قالت أمك الموضوع ما بقاش يتسكت عليه خالص ..
بهذه اللحظات شعرت أن سقف الغرفة انهال فوق رأسي ، صحيح أنا على يقين من صدق أختي عفاف بأنني من أقوم بفعل ذلك ، ولكن ماذا عن ذلك المخلوق الذي يقوم هو بفعل هذا بذلك الكابوس؟
لم أجد أي حجة لرفض اللجوء إلى رجل روحاني بصحبة أمي وأختى عفاف ، وعندما سردت عليه ما حدث ، تفاجأت بحل منه ليس له علاقة بالقرآن وبذكر الله حيث
قال:
- دا جن عاشق يا بنتي ، والنوع دا من الجن بيبقى عامل زي الرجالة ال بتحب توقع المطلقات والأرامل والعوانس في شباكهم ، علشان كدا شايف إن الحل الجذري إنك تتجوزي ، وساعتها هايبعد عنك شياطين الإنس والجن .
كان هذا الحل من جانب ذلك الشيخ بمثابة طبلة بلدي دقت على مسامع أمي وأختى عفاف ، لذا شعرت أنهما سيرقصان عشرة بلدي أمام بعضهما الآن، بينما كان هذا الاقتراح بمثابة صدمة كصدمة رجل المرور حينما اصطدمت كافة السيارة ببعضها أمامه ، وباتت الحيرة كالصقور تنهش في مخي حتى جاء أبي في ظهيرة أحد الأيام
يقول لي :
- النهاردة جاني في الشغل عريس لقطة ، كان مسافر إيطاليا من 3 سنين وخريج نفس الكلية بتاعتك ..وقولتله يجي الليلة علشان تتعرفي عليه يمكن يحصل نصيب يابنتي .
كنت أود ان أخبر أبي أنني أعرف هذا العريس أشد المعرفه ، ذاك هو حبيبي الخائن والزميل الجامعي ، وعليّ الآن أن أتناسى خيانته ، وأرتدي الثياب الضيق لتظهر مفاتني ويطمئن هو على بضاعته ، ولا مانع أيضا في أن يتفقد البضاعة ليعلم أنها طبيعية خالية من الزيف ، ولكن جاء دور أختى عفاف التي جعلتنى أفكر في الأمر مجددا
حينما قالت لي :
-قابليه وأحكمي مش يمكن أتغير ..وبعدين أكيد بقى لو مش بيحبك مكنش جه أتقدملك يا خايبة .
بالأخير ارتديت ملابسي بعد حلول الليل ، وحينما استمعت لترحيبات أهلي اتجهت صوب المطبخ لأصنع القهوة ، الغريب أن (وش) تلك القهوة بدا كوجه عفريت مخيف سبحان الله ، اتجهت صوب غرفة الجلوس بينما عرق الخجل يتسلل إلى جبهتي ، وبشيء من الارتباك تعثرت أقدامي بالسجادة وسقطت أرضا ، وانهالت الدماء من يدي تأثرا بارتطام يدي فوق الفنجان ، وتقدم العريس تجاهي مذعورا ، ثم وضع يده الصلبة فوق كتفي ، وهزني بقوة
قائلا :
- متخافيش ..هههههههه متخافيش .
إنه ليس حبيبي ..إنه نفس المخلوق الذي يظهر لي دوما بالمنام ، نفس الوجه العيون الحمراء ، الأيدي المشعرة الصلبة ، ثم رائحته التي تشبه رائحة الفحم ولكني الآن لست نائمة ، هذه أمي وأبي وأختي ، إنه الواقع بعينهّّّّ!!!!!!
لذا سقطت في غيبوبة طويلة فاقت العشر ساعات ، وعندما أفقت وجدت الحيرة مرسومة على جميع الوجوه من حولي ، فقد اختفى العريس أمام الجميع بعد أن أعطى للجميع رسالة ، أنه عريس من الجن ، ولن يتركني حتى إن تزوجت ، إلا أن يكون هو العريس المنتظر، ومنذ هذه الليلة أدور كالدبور على منازل الشيوخ والدجالين ، ويأتيني هذا المخلوق على فترات متفاوتة ، ولكني على أي حال لا أنام إلا إن ارتديت ملابس ثقيلة استعدادا لمقاومة هذا المخلوق من جديد ..
تمت ..

#الــــــجن_المغتصب

6 months, 1 week ago

الجن المغتصب
أثق أنك لن تصدق أحداث قصتي هذه ، وهذا لن يمنعني من سردها كلمة وراء أخرى ربما تناثرت المخاوف المتعلقة في قلبي، أنا آلاء 25 عام ، جامعية التخرج كانت صدمتى الأولى والكبرى في حياتي، ألا وهي خيانة حبيبي لي في بداية سنواتي الجامعية ، لذا تغيرت نظرتي تجاه كل الرجال ، ووجدت أن معرفة رجلا واحدا يساوى معرفة كافة الرجال ، تماما كتحليل عينة دم واحدة تستطيع أن تتعرف من خلالها على كل قطرة دم أخرى متواجدة بالجسم، علاوة على بغضي من فكرة الزواج بالرغم من عدد العرسان اللذين طرقوا بابي واللذين فاقوا عدد الشحاذين اللذين يطرقون بابك بشهر رمضان ، ورأيت أن كل بنت ارتضيت بالجواز هي ذاتها عصفورة تركت حريتها وفضائها الشاسع من أجل الدخول في قفص حديدي، أو كسيدة أعمال غبية باعت سيارة آخر موديل من أجل شراء حمار يجر عربة كارو ، وبالرغم من ذلك كنت أحرص دوما على الاهتمام بمظهري وأناقتي ،لذا كانت مرايا غرفتي هي أكثر ما شاهدتنى وشاهدتها حتى أتطلع إلى مفاتني كما يتطلع الفلاح إلى ثماره الناضجة حريصا بألا يقترب أو أن يلمسها أحد .
ثم حلت ليلة شتوية كئيبة ، كانت البيوت تستحم فيها تحت زخات مطر الظلام وصوت الرياح مثل يد عفريت يدق فوق النوافذ والأبواب ،لذا سحبت الغطاء فوق جسدي كنجمة بتلك الليلة سحبت فوقها رداء أسودا من السحب ، في هذه الليلة كنت أستمع إلى أنفاس حارة تتسلل إلى أذاني ، ولكنى لم أبال بهذا فحتما هو صوت أنفاس أبي أو أمي يخترق الجدران بهذا الوقت المتأخر، حيث أستقبلنى النوم في مملكته كضيفة ليست كريمة ، فقد حلمت بشخص يرتدي بذلة سوداء، وسيما إلى حد كبير ، وعندما اقترب مني شاهدت عينيه قد تعيرت للون الأحمر ثم وضع يده فجأة فوق فمي ، وابتسم ابتسامة هادئة واثقة بدت من خلالها أسنانه مثل كتل الطين بينما كان
يهمس قائلا :
-متخافيش ..متخافيش .
أخذ هذا المخلوق يمزق ملابسي بينما أتقلب أنا فوق الفراش كسمكة تتقلب فوق صفيح ساخن دون صوت أو أدنى قوة تمكني من الخلاص، حيث جذبني إلى صدره عارية تماما، لأجد نفسي فوق سريري بينما زخات المطر مازالت ترن فوق نافذة غرفتي مختلطة بصوت الرعد الذي بدا كموسيقى تصويرية مرعبة لهذا الكابوس الذي فاق أفلام الرعب ذاتها
وفجأة!!!!!! تسمرت مكاني ، فقد لاحظت بالفعل علامات حمراء فوق أكتافي تتوارى خلف شعري المنعكش ، ولكن تبقى الكارثة هي ثيابي التي رأيتها ممزقة وكأني كنت أقاوم محاولة اغتصاب بالفعل تمت منذ قليل فوق هذا الفراش ووسط هذه الغرفة !!!!!!!!!!!!!
وبالطبع عندما أخبرت أمي بالصباح كان من البديهي أن تعلق
قائلة :
-دا أكيد حد عاملك عمل يا أختى علشان يكرهك في الجواز ..وال شوفتيه دا الجن إل بقاله سنين عمال ينفذ في السحر ، ولازم بقى نروح لأي شيخ أو حتى دجال .
حتما كانت خزعبلات تفوهت بها أمي ، فأنا لا أؤمن أبدا بهذه الأمور كما لا يؤمن المسلم بعبادة الأصنام ، ولكن الحيرة في عدم وجود أي تفسير لتمزيق ملابسي ، وهذه الصورة التي وجدت نفسي عليها فور إفاقتي من ذلك الكابوس اللعين !!!!!!!
لذا بقيّ الليل يمر عليّ ثقيلا كما يمر على العاشقين والخائفين أمثالي ،وباتت عقارب الساعة وكأنها تدور للخلف ليتأخر صياح الديوك والطرقات المطمئنة لأقدام المارة على الطرق ، وبقيت هكذا كثيرا، وحينما يغلبني النوم ليلا ، فقط أستند بظهري فوق الجدار ، وأغمض عيني واقفة كالخيول تماما ، ولا يستوى جسدى فوق الفراش إلا بعد أن تموت الليلة ويعلن الكون عن ميلاد يوم جديد ،لذا كانت فرحتى بزيارة أختى عفاف المتزوجة فرحة فاقت فرحة طفل صغير بليلة العيد ، والطفل لا ينام بتلك الليلة بينما نمت أنا مسترخية بين أحضان أختى (عفاف) وياليتني ما نمت !!
فقد تجدد الكابوس مجددا وشاهدت نفس المخلوق يقترب تجاهي ، ويضع يده المشعرة فوق فمي
وينطق بصوته الخافت المخيف الشهوانى :
- متخافيش يا ألاء ..متخافيش .
وفي لحظة ذابت كل ملابسه ، وبدا أمامي بجسد عار يغطيه الشعر الكثيف تماما مثل القرد ، وكعادته أخذ بتمزيق ملابسي ، وضمني مجددا إلى صدره ، شعرت هذا المرة بتصميمه على إتمام عملية الإغتصاب ، ووجدت لساني ينطلق هذه المرة بالصياح المرتفع ، ويدي تتحرر لتخمش في وجهه وهو لا يزال على تصميمه
وصوته المرعب :
- ماتخافيش ..ما تخافيش .
ثم أخذ يعتصر كتفي ويهزني بأيادى الرغبة ، لتضعف مقاومتى تماما وأسدل عينى مستسلمة لتلك الهزات وإرادته الإغتصابية ، وحينما ارتفعت عيوني مجددا وجدتني بين أحضان أختي عفاف تهز جسدي بقلق

6 months, 1 week ago

?????????

الـــــــــجــــــــن الـــــــمــــغــتــصب ??

انتظروﻧـــــــــــــــــــا ???

6 months, 2 weeks ago

مريم بسرحان : هااا ااه اوي.. وعنيك.
حازم بابتسامة : مالها
مريم بتنهيدة : حلوين اوووي.
حازم بقرب بقي يسمع دقات قلبها : واي كمان
فجأة رجعت لصوابها لما سمية خبطت ع الباب وصر*خت بخضة ..
بس لحقها حازم وضع أيده ع بو”قها ورد : مين ؟
سمية بكسوف والد,,موع بعينيها : احم ااه معلش يا حازم هي مريم صاحية عايزة اتكلم معاها
بص لمريم اللي حاطة ايديها ع ايد حازم اللي ع بوقها :
لأ هي للاسف تعبت ونام,,ت
سمية بحر,,ج : طيب بكرة بقي لما تصحي اكلمها
حازم بصوت عالي : تماموطلع للشباك ور”كب عليه ودخل لقي المكان كله ظلام .
وسمع صوت علي بيتكلم مع شخص قدام الباب..
موسي قدام الباب لعلي : علي افتح الباب وطلع مريم
أنا قلتلك ملكش فيها حاجه وسيبها

علي ببرود : وانا قلتلك لما تعجبني حاجه لازم ادوقها
موسي بعصبية : انت اتجـ.ننت قلتلك مريم بلاش .
خبط ع الباب كتير علشان يكسره ..هنا حازم فهم أن موسي ملهوش دخل بخطـ.فها .

بسرعة اتصل علي برجالته اللي بره ياخده موسي لمكان بعيد عن البيت علشان محدش يعرف.
دخل بسرعة ع الاوضة مريم وقفل الباب عليه بلهفة.
قرب حازم ببطئ الاوضة دخلها لقي يحي نايم ع الأرض .
قرب منه بخبط ع خده براحة : يحي يحي .
اتاكد انك عامل متابعه للبيدج عشان يوصلك باقي الرواية
سابه لما سمع صوت علي بالاوضة التانية.
علي وهو بيق*لع هدو”مه ومقرب من مريم اللي ابتدت تفوق بوجع من رأسها : اااه انا فين

علي بخبث: انتي في حضـ.ني يا قمر
قامت بخضة رجعت للخلف : ايه ده انت مين وعايز ايه ؟
علي بسرحان : عايزك يعني عايز ايه .بيقرب جامد دخل حازم وكـ.سر الباب بغضب . مريم بصد,,مة : حازم ؟و…… يتبع ..

6 months, 2 weeks ago

وطلع للشباك ور”كب عليه ودخل لقي المكان كله ظلام .
وسمع صوت علي بيتكلم مع شخص قدام الباب..
موسي قدام الباب لعلي : علي افتح الباب وطلع مريم
أنا قلتلك ملكش فيها حاجه وسيبها

علي ببرود : وانا قلتلك لما تعجبني حاجه لازم ادوقها
موسي بعصبية : انت اتجـ.ننت قلتلك مريم بلاش .
خبط ع الباب كتير علشان يكسره ..هنا حازم فهم أن موسي ملهوش دخل بخطـ.فها .

بسرعة اتصل علي برجالته اللي بره ياخده موسي لمكان بعيد عن البيت علشان محدش يعرف.
دخل بسرعة ع الاوضة مريم وقفل الباب عليه بلهفة.
قرب حازم ببطئ الاوضة دخلها لقي يحي نايم ع الأرض .
قرب منه بخبط ع خده براحة : يحي يحي .
اتاكد انك عامل متابعه للبيدج عشان يوصلك باقي الرواية
سابه لما سمع صوت علي بالاوضة التانية.
علي وهو بيق*لع هدو”مه ومقرب من مريم اللي ابتدت تفوق بوجع من رأسها : اااه انا فين

علي بخبث: انتي في حضـ.ني يا قمر
قامت بخضة رجعت للخلف : ايه ده انت مين وعايز ايه ؟
علي بسرحان : عايزك يعني عايز ايه .بيقرب جامد دخل حازم وكـ.سر الباب بغضب . مريم بصد,,مة : حازم ؟و…… يتبع ..: #البارت السابع دخل حازم وكسـ.ر الباب بغضب مريم بصدمة: حازم؟ حازم الحقني.. دفع حازم الباب بكل قو.ة .انتفض علي من ع السرير وطلع يجري ع الشباك امسكه حازم ونزل فيه ضرب .. مريم بخوف بتحاول تقوم: حازم سيبه يا حازم هيموـ.ت . سابه حازم ع الأرض وضربه برجله وهو بينهد من التعب وفضل باصص ع مريم لثواني
وقرب منها وهي خايفة منه وشالها ع أيده وهي اتخضت* من رد فعله .
وطلع بره وجد جمال واكرم وموسي ورجالتهم بره البيت .

جمال بخوف : مريم .. بنتي حصلك حاجه
حازم بقوة بكلامه : معلش يا عمي هي تعبانة شوية هنروح للبيت وهناك نتكلم
جمال : ماشي يا ولدي ركبها العربية وامشوا وانا
هتصرف مع ابن ال**ب ده .
حازم : اكرم! يحي في الاوضة جوه ادخله وهاته هو مغمي عليه .
اكرم بهدوء : تمام .
وصلها حازم العربية ومشي بيها للبيت..
..

وصل حازم البيت الكبير وهو شايل مريم ع ايديه وهو لسه ع وضعه ودخل بيها ع الاوضة ع طول تحت انظار سعيدة وسمية.
سعيدة بقلق : انتي كويسة يا بنتي
مريم: اه يا ماما كويس. مفيش حاجه
سعيدة باستغراب : ما تنزلها يا بني رايح بيها ع فين

حازم بقوة : معلش يا مرات عمي أنا عايزها ترتاح وتنام شوية
.. طلع ع السلم وهما مستغربين من طريقته .

دخل حازم الاوضة ونزل مريم لوضعها ع السرير بهدوء وهي مصدومة من طريقته . وسابها ودخل الحمام.
مريم لنفسها : ماله ده هو بيعمل كده ليه .
..

تحت داخل جمال واكرم .
سعيدة : هو ايه اللي حصل يا جمال أنا عايزة افهم
جمال بارتياح:الحمدلله يا سعيدة مريم بخير دي حركة زبالة من صاحب موسي .
سمية : يعني مش موسي اللي خطـ.فها يابا
جمال : لا يابنتي مش هو دي خطة من صاحب موسي ملوش دخل
سنية بانفعالية : أنا قلت كده برضو بعد ما خاف
من حازم ازاي يقرر يخطـ.ف مريم . موسي بقي محترم شوية.
اكرم بغيرة عصبية : ما خلاص ايه واخداها موسي موسي قلنا مطلعش هو شغلانة. وقفت سمية دقيقة بخوف دموعها نزلت وجريت ع اوضتها من زعيق
اكرم.
جمال : ايه يابني براحة عليها مش كده هي مش قصدها حاجه
اكرم بضيق من تصرفه : معلش يا عمي أنا آسف عارف اني زودتها بعد اذنك
جمال : اتفضل .
يلا يا سعيدة تعالي نام الواحد تعبان من الصبح
سعيدة : ويحي يا جمال راح فين
جمال : فتحية كانت بره مستنيانا اخدت ابنها بعد ما فاق وراحت تنومه في اوضته
سعيدة : الحمدلله سترت يا خويا ربنا سترها.
..

طلع حازم من الحمام كانت مريم زي ما هي مكانها قعدة ع السرير
كل ده وحازم متجاهلها بالاوضة طفي النور وقرب من ع السرير وهي بعدت شوية ونام ..

قامت مريم بتسحب وفضلت تمشي ع طراطيف صوابعها
أمسكت بالأوكرة الباب تفتحه فجأة حازم كان محاوطها واترعبت* منه .
حازم بهمس من الخلف : رايحة فين؟..
مريم بخضة : اعااااا فيه ايه مش رايحة أنا عايزة اطلع
حازم بهدوء :ليه ؟؟؟

مريم بتوتر : ه هروح اشوف سمية
حازم بصرامة : مفيش طلوع من الاوضة غير لما اقولك
التفت بجسدها ليه وبصتله برفع حاجبها : هو ايه اللي غير لما اقولك .. استأذن اطلع من اوضتي
حازم بتأكيد : واوضتي أنا كمان
مريم بزعيق
: هو ايه اللي اوضتك .. بقولك ايه يا بتاع بحري انت أنا صعيدية والصعيدي محدش ولا يقدر ميمشي كلمته ع حد
حازم ببرود : خلصتيمريم بارتباك : ه هاا
حازم : خلصتي رغي ومحاضرتك دي ..أنا ااه متربي بحري
بس انا اصلي صعيدي و ابويا صعيدي
وجدي صعيدي يعني اصلي من هنا فاهمةةةة. ادخلي وارجعي مكانك .
مريم وربعت ايديها بعِند : مش راجعة وبعد ايدك دي عاد اطلع من هنا .
ضحك حازم بخفة ع كلامها الصعيدي اللي بيظهر مرة واحدة.
تاهت مريم في ضحكته وابتسم لا إراديا ع ضحكته.
وهو لاحظ ده وغمز لها بقرب : ضحكتي حلوة صح .

6 months, 2 weeks ago

فلم الحريفه شغال فوف ?

6 months, 3 weeks ago

بس أمر الله كان نفذ …
لؤى بوجـ,,ـع وألـ,,ـم على تلك الفتاة: هى تكلفه العمـ,,ـليه كانت كام ؟
حسين : كانت 50 الف جنيه ..تصور
حـ,,ـزن لؤى …إذا هذا المبلـ,,ـغ كانت تريده من اجل والدتها
لؤى : ليه يا ريم ما قولتليش
حسين : بتقول حاجه يا ابنى
لؤى : لا …اعذرنى ..طب هى عنوانها فين دلوقتي
حسين وقد خـ,,ـاف أن يخبره …قبل أن يسألها :
مش عارف بس ادينى مهله احاول اسألك وارد عليك
لؤى : شكرا يا راجل يا طيب ..دا الكارت بتاعى فيه ارقامى …اول ما تعرف عنها اى حاجه كلمنى ….

تصل الى الجامعه وهى ترتدى اغلى ما عندها من الملابس …وتضع ميك اب خفيف ..وبرفان برائحه جميله …
تدخل المحاضرة وتنتظر دخول دكتور باسم
دقائق ودخل باسم …وعلى غير عادته …نظر إلى الحاضرين للبحث عنها إلى أن وقـ,,ـعت عيناه على
سندس فابتسم لها …وبدأ فى الشرح
كادت سندس أن تفقد وعيها ..لم تصدق عينيها أنه ابتسم لها …..

عند ريم
انتهت من عملها وحان وقت البريك
ذهبت إليها شربات
شربات : بقولك ايه عايزاكى فى خد,مه
ريم : اتفضلى …أخرجت ورقه مكتوب فيها عنوان
ريم : عنوان ايه دا
شربات : دا عنوان الهنا …عنوان السعد كله
ريم : مش فاهمه
شربات وهى تقترب منها وتوشوش فى أذنها
دا ……..يتبع

6 months, 3 weeks ago

لؤى : ايوا …وريم تبقي خطيبتى ..
الموظفه بضحك فى نفسها : خطيبتك ومش عارف عنوانها …
لؤى : دا الكارت بتاعى لو حابه توظفى اى حد عندنا فى مصانعنا خليه يجى بالكارت دا ..
الموظفه بفرحه : اخويا …هبعت اخويا
لؤى : تمام ..هه مش هتقولى العنوان
الموظفه ثوانى أطلعه من السجل
ودونته فى ورقه وأعطته إليه …

أخذ لؤى العنوان وهو يشعر بالسعادة
اخيرا سيصل إليها ….قاد سيارته إلى ذلك العنوان
وبعد أكثر من ساعه ونصف وصل إليه
لؤى : يااه يا ريم دا مشوار مجهد بالنسبه ليكى …
ومع ذلك طلعتى متفوقه …بقلم منال عباس

سأل البواب عن ريم حافظ الهلالى
البواب : الست ريم عزلت ..
لؤى بخيبه امل : عزلت !! طب وراحت فين …
البواب : ما اعرفش …اسال عم حسين البقال
وأشار إليه ..
ذهب لؤى الى عم حسين
لؤى : السلام عليكم
حسين : وعليكم السلام
لؤى : كنت عايز اسأل عن الانسه ريم
حسين : هو حضرتك مين يا ابنى ..وعايز منها ايه
لؤى : كنت عايزها فى شغل
حسين : دى عزلت يا ابنى ….من بعد وفـ,,ـاة والدتها
لؤى : والدتها تـ,,ـوفـ,,ـت امتى …
حسين : من كام يوم كدا …كانت محتاجه عمـ,,ـليه ضرورى …ويا عينى زى ما انت شايف الظروف على الاد …والست ريم ..حاولت تلاقى حد يسلفها …

6 months, 3 weeks ago

انتظر لؤى عودة باسم من المستشفى
وما أن وجده سأله عن ريم
باسم : ما حضرتش النهارده وسألت عنها صديقتها …قالت عندها ظروف ..
لؤى بغيرة : وانت بتسأل عنها ليه
باسم : اصل انا …ليقاطعه لؤى بحده
لؤى : اوعى حسك عينك تكون حتى بتفكر فيها ريم دى تخصنى ريم دى خطيبتى ….
ياتى سامح ولوسيا على صوته العالى
سامح : هو فى ايه صوتك عالى ليه يا لؤى
لؤى : مفيش
باسم : طب عن اذنكم وتصبحوا على خير …
دخـ,,ـل باسم الى حجرته واستبدل ملابسه …
باسم فى نفسه : دا يفسر وجودها ..هنا …
طب ليه ما قالتش ليا أنها خطيبه لؤى ….
عموما ربنا يسعدكم …وأخذ فونه ليتصفح الفيس
فهو طيب القلب مسالم …
ليجد رساله فجأة على الخاص
فتح الرساله وجد اسم الراسل غصن الزيتون
الرساله : عيونك دى ولا لانسز يا قمر انت
ابتسم لتلك الرساله …بقلم منال عباس
ولكنه خجول من طبعه …فاكتفى برؤيه الرساله
ولم يرد ….
ليأتيه رساله أخرى ..لأول مرة يريد معرفه الرساله ففتح الخاص مرة أخرى
ما بتردش ليه يا وااااد يا تقيل ….وانت قمر كدا فى نفسك …تلك الجمله ذكرته ب سندس …
..لأول مرة تأتيه الجرأة أن يحدث فتاة على الماسنجر
باسم : روحى نـ,,ـامى …عندك محاضره الصبح بدرى ..
لترد سندس بغـ,,ـباء دون تفكير : لا حضرتك عندنا المحاضرة التانيه …
ابتسم لذلك فتأكد أنها سندس …
سندس بعد أن أدركت تسرعها : اقصد عندى محاضرة متأخر …لا اقصد انا مش فى الجامعه
اصل انا انا
طريقه حديثها أكدت له أنها سندس …
باسم بضحك على أسلوبها : دخلتى الطب ازاااى !!
سندس بعفويه : انا كنت جايبه 96 فى المائه
والتنسيق جابلى طب اسيوط وعملت تقليل اغتراب
وجيت هنا
باسم : دا انتى حكايتك حكايه …..نـ,,ـامى يا سندس الله يهديكى…بقلم منال عباس

سندس : الله ..هو انت عرفتنى ؟
باسم : اه عرفتك ….
سندس : يعنى كدا هتسـ,,ـقطنى فى المادة بتاعتك
باسم : مين جاب سيرة السقـ,,ـوط
سندس : ما زمان حضرتك كتبت اسمى عندك علشان تسقـ,,ـطنى
باسم وهو يضحك على أسلوبها الطفولى : لا اطمنى مش هسـ,,ـقطك …
سندس : يعنى انت مش زعـ,,ـلان منى
باسم : لا مش زعـ,,ـلان
سندس : اوعى تعملى كمين ..والاقيك بكرة تنادى على اسمى وتقول مرفودة من الجامعه …
باسم : انتى بتتفرجى على افلام هندى كتير
سندس : اه …عرفت منين
باسم : لا ما هو باين
سندس : عارف كوشي وارنااف
باسم : لا ماحصليش الشرف
سندس : كدا فايتك كتير …يلا اسيبك بقي وتصبح على خير وللحديث بقيه …
باسم : تصبحى على خير يا لمضه …
اغلق الفيس ولأول مرة يشعر بالسعادة ..فتلقائيه تلك الفتاة غيرها ممن يعرفهم ولا يستطيع الاند,,ماج معهم …لأول مرة يتحدث دون أن يضع شروط للحديث كالسابق
تأخر الوقت وناااام جميع أبطالنا …
استيقظت سعاد وطرقت باب الفتيات
ريم هى وسندس …يقومان من نـ,,ـومهما
تفتح سندس الباب
سعاد الخير على القمرات …
ريم وسندس بنفس واحد …صباح الخير
سعاد : انا حضرت الفطار بدرى علشان تأكلوا قبل ما تخرجوا ..كفايه اللى حصل امبارح …
ريم : يا حبيبتي يا طنط …تعـ,,ـبتى نفسك ..
سعاد : هو انا عندى اغلى منكم ..يلا قوموا اجهزوا
قامت الفتيات واستبدلوا ثيابهم وصلوا فرضهم
لتناول الإفطار مع سعاد ….
سعاد : عايزة الاطباق تتاكل اكل فاهمين
ضحكت الفتيات …فهذه السيدة حقا طيبه القلب
سندس : انا مش هنزل معاكى يا ريم ..المحاضرة الأولى هتبدا متأخر …
ريم : ولا يهمك حبيبتى ..المهم ما تنسيش تكتبي كل حاجه ….
سندس : أن شاء الله
ودعتهم ريم وذهبت إلى عملها …..

عند لؤى
يستيقظ من نـ,,ـومه يأخذ شاور سريع ويستبدل ثيابه
ويقرر الذهاب الى الجامعه للسؤال عن ريم
يقود سيارته ويذهب إلى الجامعه ….
يذهب إلى شئون الطلبه ويسأل عنها
لؤى : لو سمحتى كنت عايز اسأل عن الطالبه ريم حافظ الهلالى
الموظفه : ايوا ريم يا فندم ما سددتش المصروفات
علشان كدا النتيجه بتاعتها محجوبه …
الموظفه الأخرى : هو كان سألك عن المصروفات مش تعرفى هو عايز ايه الاول
الموظفه الاولى : اه صحيح …هو حضرتك بتسأل عنها ليه ..
لؤى بابتسامه : كنت عايز ادفع المصروفات بتاعتها
هى كام ..
أخبرته الموظفه عن المبلغ واكملت
وبعد ما تدفع فى الخزنه …تجيب الوصل علشان نعرفك النتيجه …
لؤى : تمام ..وسأل عن مكان دفع المصروفات وذهب إليه …لا يدرى لما يفعل كل هذا ولكنه شعر أنها مسئوله منه ودفع لها المصروفات
وعاد بالايصال ليرى نتيجتها
وكانت المفاجئه أنها امتياز فى جميع المواد ..
فرح بهذا وأراد أن يراها حتى يهنئها بنتيجتها ..
ثم نظر إلى الموظفه الأخرى
لؤى : ممكن اعرف عنوانها لو سمحتى …
الموظفه بشك : ليه هو انت مش قريبها ولا تعرفها …
أخرج الكارت الخاص به
وما أن قرأت الاسم
الموظفه : حضرتك لؤى بيه ابن حسام بيه السيوفى

6 months, 4 weeks ago

• وكانو بيستخدمو الدورين الي فوق للاعمال دي
• وكانو من طبيعتهم ان ضحاياهم بيتعملو معاها بابشع طرق المعامله والتعذيب
• بس احنا ملناش علاقه بالمواضيع دي يا اسامه يالا ننام عشان نصحى نشوف حالنا
• لقيته بيقول بس انا عندي فضول اعرف مين الي فوق ممكن يكونو صح الي معانا
• قولتله احنا بنخاف اساسا فا ننام احسن وخلينا بعيد قالي خلاص يالا ننام
• بعد ما نمت سمعت صوت تخبيط جامد اوووي ورزع وصريخ جامد اوووي قومت بقول يا اسامه ملقتهوش
• انا افتكرت انه تحت عند المدير زي ما بيقولي نزلت
• لقيت المدير بيقول مشوفتهوش بعد آخر كلام بينا بسبب الحمام والي فيه
• قولتله يعني هوا منزلكش دلوقتي
. قالي لا انا مشوفتهوش
• قولتله انا ها اطلع اشوفو في الاوضه او الحمام
• سمعت صوت تخبيط جامد اوووي وصوته وهوا بيصرخ جامد اوووي
• طلعت اجري فوق لقيته قاعد ومتكتف على كرسي ومتشرح
• ولقيت بقه مكتوم بقماشه بتسيل دم وهوا عمال يصرخ
• ولقيت حد قاعد وبيبصلي ويضحك
• انا غمضت عيني واقول يارب يكون خيال يارب يكون حلم بس فتحت لقيته بيبصلي جامد وبيضحك
• لفين وشي لقيت حد بيبصلي من ضرفه باب بيبصلي ويضحك انا قولت كدا انا متحاوط من جن وها اموت
• لقيته بيبصلي وبيحاول يصرخ وصوته بيطلع بالعافيه
• لقيته بيبصلي وبيقولي الحقني انا بموت
• جيت احاول افكه لقيت حد خبطني في حيطه وكتفني ومعرفتش اتحرك ولا أحرك جسمي
• بعد كدا لقيته الجن دا قرب عليه ودبحه بايده
• وشوفت اسامه وهوا دمه بيتصفي قصاد عيني
• وبعد كدا لقيت اسامه اختفى من قصادي
• انا مبقتش عارف اعمل حاجا خلاص انا ميت
• بعد كدا لقيت نفسي وقعت على الأرض
• قولت ممكن يكون بتخيل ويكونو مخبيينه في مكان أو موجود في مكان لازم ادور عليه
• دورت في كل الأرض مفيش حد
• لقيت اوضه منوره في آخر الطرقه جريت عليها وفتحتها
• لقيت منظر مرعب اوووي
• لقيت اسامه في النص وهوا مذبوح وجسمه كله مليان دم
• ولقيت ناس حواليه عمالين يقولو كلام غريب اوووي
• انا عرفت انه طلاسيم السحر الأسود الفودو
• ودي طريقه بيحضرو بيها الجن وبينفزو حجات
• وبعد كدا لقيت الصوت علي مره واحده والنور انطفى وبعد كدا اختفو
• نزلت جري تحت ووصلت لاوضتي فتحت وقولت يا اسامه ملقتهوش
• روحت اوضه اصحابي ودخلت عليها لقيتهم نايمين ولا كأن في حاجا حصلت
• قولتلهم الحقو يا جماعه اسامه مات
• سمعت تخبيط طلعت فوق لقيته قاعد على كرسي ومدبوح وجسمه كله بيسيل دم
• لقيتهم بيقولو يالا نطلع فوق نشوفو وندور عليه
• قولتلهم لا متطلعوش احنا معنااش حاجا نشوف بيها
• لقيتهم بيقولو احنا معانا كشافات ها نطلع بيها
• وسابوني ومشيو وطلعو فوق على المكان الي شوفت أسامه فيه مذبوح
• انا قعدت في اوضتي ومرعوب وخايف اني ممكن اموت زي اسامه
• بعد كدا سمعت صوت فوق صريخ وجرى
• طلعت في الدور دا وفصلت ابص ملقتش حد
• وبعد كدا لقيت سلم صغير يادوب يطلع واحد بالعافيه
• طلعت عليه لقيت نفسي طالع في الدور الخامس.
• لقيت صحابي دول متكتفين في السما ومصلوبين ومتقطعين حتت
• لقيت حد واقف تحتيهم والدم بيسيل عليهم
• ولقيته بيقول من أتاني هنا لن يعود حيا
• من أتاني هنا لن يعود حيا
• وعمال يكررها كتير وبيبص ليا بصه مرعبه اووي
• قولتله انتا مين قالي انا ملك الجان حارس المكان
• ومستحيل حد يقرب للمكان دا ويرجع حي
• انشاؤه ملوكي وحضروه وجعلوني حارس على المكان
• ولن تخرج الا مقتولا
• ولقيته بيقرب عليا جامد روحت معيط
• ومش عارف اعمل حاجا خلاص ها اموت روحت صارخ
• سمعت حد طالع بصيت لقيته اختفى
• نزلت لقيت المدير والحارس بتاعه بيقولي بتعمل ايه هنا وفين صحابك
• قولتله كلهم ماتو قالي ازاي وطلع معايا ملقناش حد
• قالي دا الطبيعي في المكان دا محدش بيطلع فيه ويرجع حي مكان ملعون
• انا لحد دلوقتي مش قادر اخرج من الفندق من الخوف ليموتوني
• خد شنطتك وأخرج من هنا ومترجعش هنا تاني
• ولو علي صحابك الي كانو معاك الله يرحمهم
• بصيت لقيت المكان بيديق عليا وسمعت صوت صويت وصريخ من حريم وشباب بس المكان بيديق
• نزلت تحت دخلت على اوضتي لميت حاجاتي وطلعت من الفندق
• اول ما خرجت من الفندق لقيت الأبواب كلها اتقفلت بصيت لقيت مفيش انوار ولا كأن كنت في فندق أو مكان حد بيتكلم عنه
• ولحد دلوقتي صحابي مظهروش ومحدش يعرف عنه حاجا
• وأصبح المكان بدل ما كان فندق العزله بقى فندق اللعنه
• ولحد دلوقتي مقفول ومحدش قرب عليه
• وانتهت القصه لحد كدا وخرجت عشان احكيها
• وشكرا

يارب تنول اعجابكم وانا متأكد انكم ها تقفو جنبي وتدعموني

#قصص_وروايات_رعب?
#الرعب_المخيف?
#رويات_رعب?
#رعب_تيتو??

➡️?????. [ @T_I_T_O0 ]?
????????? [ @Ro03p ]?

?تفاعلو لكي نستمر بنشر رويات الرعب

We recommend to visit

Contact Us: @HVBook

Last updated 1 month, 2 weeks ago

?? ? ??

WE LOVE HELICOPTERS!!!

Last updated 7 months, 2 weeks ago

Last updated 3 months ago